Pierwszy debiut na Głównym Rynku w 2024 roku


W środę 10 stycznia do grona spółek notowanych na Głównym Rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie dołączyło polskie studio gamingowe Bloober Team, specjalizujące się w artystycznym horrorze psychologicznym. Był to zarówno pierwszy debiut, jak i pierwsze przejście z alternatywnego rynku NewConnect w 2024 roku.

Materiał wideo i zdjęcia do pobrania na: https://pap-mediaroom.pl/biznes-i-finanse/pierwszy-debiut-na-glownym-rynku-w-2024-roku-na-zielono-rosna-akcje-bloober-team
Dążenie do kontrolowania strachu stanowi nie tylko jedną z podstawowych cech pierwotnych człowieka, ale również doskonałą koncepcję biznesową, czego dowodzi globalny sukces krakowskiego studia gamingowego Bloober Team S.A. Wspólnym mianownikiem wszystkich jego produkcji jest bowiem umożliwienie graczom podejmowania decyzji o charakterze moralnym i mierzenia się z własnymi lękami. Już na etapie tworzenia scenariuszy studio współpracuje z ośrodkami akademickimi i ekspertami w dziedzinie psychologii, psychiatrii i nauk społecznych.

„Pierwszy tegoroczny debiutant na Głównym Rynku GPW do perfekcji opanował sztukę operowania strachem, a wyspecjalizowanie się w gatunku horroru uczyniło z niego unikalnego oraz rozpoznawalnego na całym świecie producenta i wydawcę gier. Bloober Team prowadzi także aktywną działalność badawczo-rozwojową, której efektem jest szereg nowych technologii zmieniających świat globalnego gamingu” - powiedziała Monika Gorgoń, członek zarządu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Na otwarciu środowej sesji notowania akcji Bloober Teamu zwyżkowały o 1,1 proc. - do 27,5 zł. Oznaczało to, że wycena rynkowa całej spółki oscylowała w okolicach 550 mln złotych. Przez ostatnie 12 miesięcy notowania krakowskiego studia wzrosły o ponad 32 punktów procentowych.
„Z pełną odpowiedzialnością mogę dziś zaświadczyć, że jesteśmy dojrzałą, świadomą swojego potencjału spółką, której znakiem firmowym jest >>dowożenie<< obiecanych produktów, a nawet przerastanie oczekiwań fanów czy inwestorów” - podkreślał Piotr Babieno, prezes zarządu Bloober Team S.A.
Studio gamingowe z Krakowa jest dziś wymieniane w gronie kilku najważniejszych, globalnych twórców gier w konwencji horroru psychologicznego. Kolejne produkcje Bloober Team, takie jak „Observer” czy „Blair Witch”, zdobywały rozgłos w środowisku gamingowym nie tylko z racji doskonałej jakości czy złożonej fabuły, ale również dzięki bezpośredniemu nawiązywaniu do arcydzieł świata grozy. W tworzeniu „Observera” brał udział sam Rutger Hauer, aktor znany z mrocznej postaci Roya Battiego w filmie „Łowca androidów”. Z kolei gra „Blair Witch” to swoista kontynuacja kultowej serii filmów stylizowanych na paradokumenty.

„To, czego jako ludzie boimy się najbardziej, to jest to co nieznane - a misją naszego zespołu jest właśnie walka z lękiem przez stymulację strachem. Nie tworzymy projektu na najbliższe kwartały, lecz na lata: zamiast >>atrakcyjnych pomysłów<< na kolejną grę proponujemy naszym fanom oraz potencjalnym inwestorom długoterminową, przemyślaną strategię, którą wdrażamy nie w świetle mediów, lecz w zaciszach naszych biur” - tłumaczył Piotr Babieno.
Obecnie głównymi projektami, nad którymi pracuje spółka, są: remake kultowej gry „Silent Hill 2” oraz produkcja oparta o własne IP we współpracy z Private Division o roboczej nazwie „Projekt C”. Z kolei pod koniec zeszłego roku Bloober Team podpisał umowę licencyjno-wydawniczą z amerykańską firmą

Skybound (właścicielem m.in. The Walking Dead i Invincible). Premiera wspólnego projektu planowana jest na 2025 rok.
Bloober Team S.A. nie jest nowicjuszem na warszawskiej giełdzie - od 2011 roku spółka była notowana na NewConnect. Z czasem krakowskie studio stało się jednym z największych podmiotów na rynku alternatywnym, a kolejne sukcesy i globalny zasięg skłoniły zarząd firmy do przeniesienia notowań na główny parkiet.

„Przykład spółki Bloober Team po raz kolejny dowodzi, że nasz >>mały rynek<< to doskonała przestrzeń dla firm, zwłaszcza tych innowacyjnych, aby mogły umocnić swoją pozycję rynkową i zdobyć rozpoznawalność wśród inwestorów. Studio Bloober Team optymalnie wykorzystało ten czas, stając się jednym z ambasadorów polskiego gamingu na świecie” - zauważyła przedstawicielka Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie.

Źródło: PAP MediaRoom